donderdag 17 maart 2011

Fieldtrip Toverland



Op donderdag 17 februari heb ik mijn eerste fieldtrip van jaar 2 gehad naar Toverland in Sevenum. We moesten om kwart voor 11 aanwezig zijn bij Toverland waar we vriendelijk zijn ontvangen en naar een vergaderruimte zijn gebracht. Het programma voor de dag zag er volgt uit;
11:00 uur - 12:00 uur: Presentatie Tessa Maessen (Toverland)
12:00 uur - 12:15 uur: Presentatie Pieter Cornelis (LPM: Theme Park Management)
12:15 uur - 12:45 uur: Lunch
12:45 uur - 13:45 uur: Rondleiding
13:45 uur - 14:30 uur: Interactieve Opdracht
14:30 uur - 15:00 uur: Presentatie Interactieve Opdracht
15:00 uur - 15:30 uur: Prijsuitreiking
Het was een erg leuke fieldtrip waar ik veel van geleerd heb maar ook veel plezier heb gehad. Het was een geslaagde dag!

Vragen die ik beantwoord heb na deze fieldtrip zijn de volgende:

- Hoe zit de organisatie precies in elkaar op onder andere het gebied van personeel, visie, missie, strategie, waarden, informatiestromen, faciliteitenstromen, marketing, concurrentiepositie etc?
Toverland heeft 64 vaste medewerkers en werkt met 220 oproepkrachten. Maandelijks is er een bijeenkomst voor alle vaste medewerkers. Toverland hecht er veel waarde aan dat zowel de gasten als het personeel zich veilig voelen. Hier doen ze dan ook veel aan. Wanneer een personeelslid iets waarbij hij/zij denkt dat het beter/veiliger kan wordt er een rapport opgesteld zodat dit verbeterd kan worden. Verder zijn er dagelijks testritten voordat een attractie open gaat en zijn er jaarlijkse keuringen door de TÜV.
Toverland heeft als doelgroep kinderen tot 16 jaar en ze zijn de grootste indoor attractiepark van Europa. Toverland heeft een eigen internetsite en ze maken o.a. reclame middels kranten, radio en televisie.



- Welke plek neemt de organisatie in de vrijetijdssector en/of specialisatie van jou keuze in?
Toverland neemt een sterke positie in. Dit komt omdat ze het grootste indoor attractiepark van Europa zijn.

- Wat valt je op aan de organisatie?
Dat ze werken als een team. En dat ze constant bezig zijn met verbeterpunten of aanvullingen voor het park. Bijvoorbeeld;
- Dit jaar wordt de thematisering van het 'land van Toos' aangepakt,
- 2012 uitbreiding in het gebied van Troy,
- over een x aantal jaar een derde overdekte hal
- najaar 2012 Herberg de Troost,
- en in de toekomst Toverland hotel, Toverland restaurant en een mainstreet.

- Wat doet de organisatie goed?
Dat iedereen die bij Toverland werkt 'gelijk' is. Wanneer het heel druk is in het park en de mensen die bij de attractie werken armen en voeten te kort komen springen de mensen van kantoor bij. Zij werken dan mee in het park zelf en laten het kantoor werk even liggen. De gast gaat voor. Dat vind ik echt super!

- Wat doet de organisatie minder goed?
Er zijn vast dingen die de organisatie minder goed doet want er zijn altijd wel puntjes die verbeterd kunnen worden, maar ik heb het de dag van de fieldtrip niet kunnen ontdekken.

- Waar zie je verbeterpunten?
Toverland kan nog veel meer aan de aankleding van het park doen. Zodat wanneer de gast binnenkomt zich meteen 'betoverd' voelt.

- Zou je werkzaam willen zijn bij de organisatie? Waarom wel/niet?
Ja ik zou graag werkzaam willen zijn bij Toverland. Dit omdat ze nog zoveel uitbreiding mogelijkheden hebben en er nog veel gedaan kan worden om ze nog meer en beter op de kaart te zetten.



- Wat zijn je belangrijkste leerpunten van de fieldtrip?
De informatie die je krijgt over hoe Toverland het organisatorisch aanpakt en waarom zij het zo doen.

- Hoe heeft deze fieldtrip bijgedragen aan je werkveldoriëntatie?
Deze fieldtrip heeft zeker bijgedragen aan mijn werkveldoriëntatie. Dit omdat Toverland een Theme Park is en ik Theme Park Management ga studeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten